شناسه : 14781536


با هزار بدبختی ، قرض و قسط خودرویی از ایران خودرو خریداری کردم،با این امید که ضمن کمک به تولید ملی و حمایت از سرمایه ایرانی ، خودروی ساخت وطن سوار شوم..کارت طلایی با هزینه مضاعف برای خدمات بهتر و رفاه مشتری با ماشین خریداری شد،از روز تحویل جز ماشین اقلام دیگری همچون عیب های کم کردن روغن،بالا نرفتن شیشه ،خرابی دریچه کولر،خرابی صندلی جلو و.... به من تحویل شد.

وبلاگ بدون آ نوشت :

ضمانت در ایران،رویای دست نیافتنی

کارت طلایی یا حنایی

هنوز یک هفته از خرید خودرو نگذشته بود که با در دست داشتن برگ ضمانت و کارت گارانتی آنهم از نوع طلایی به یکی از نمایندگی های محترم ایران خودرو مراجعه نمودم.اول ورود همه چیز عالی و باکلاس بود،نگهبان ماشین ها را یک به یک چک ، شماره کیلومتر یادداشت و با برگ ورود خودرو ، وارد ساختمان میشد،یک نفر مسئول دیدن عیب ها یا همان مسئول فنی، ماشین ها را چک و برخی موارد را طبیعی و برخی را نیز ارجاع به استادکار آن حرفه میداد،در عیب چپ زدن فرمان  ایشان با وسواس خاصی یک آپاراتی در خیابان را معرفی کردند تا ماشین را به آنجا برده و با هزینه شخصی لاستیک ها را ضربدری تعویض نمایم و برای عیب های دیگر مرا به سراغ نخست باطریساز برای چک کردن کولر نمود،باطریساز با دستان سیاه و شاگرد خوش اخلاقش تشخیص خرابی پنل کولر داد و البته این را نیز اضافه کرد که پنلش را موجود نداریم و بهتر است سری به نمایندگی های دیگر بزنی،از درست شدن کولر ناامید و مرا به جلوبندی ساز برای نگاه به فرمان خودرو فرستادند ، ایشان در مرخصی ساعتی بوده و تا پاسی از ظهر قرار نبود بر سر کار خود حاضر شود و جایگزینی هم با این همه کبکبه و دبدبه در ایران خودرو وجود نداشت،یک نفر مسافر نیز با ماشین خراب همانطور که آمده بود از نمایندگی خارج شد.مکانیک نیز بعد از معاینه ماشین برای عیب کم کردن روغن گفت بگذار بیست هزار تا کار کند بعد یکبار سر سیلندر یا رینگ را عوض می کنیم.هیچ عیبی از خودرو کم نشد که دستان سیاه ، فرمان و روی ماشین را انگشت نگاری کرد با ناامیدی تمام برای رفتن به نمایندگی دیگر به سمت درب خروج حرکت کردم،نگهبان خروج را منوط به برگ ترخیص خودرو و تسویه حساب دانست،نیم ساعت کارمان بود به این و آن ثابت کنیم که کاری بر روی خودرو انجام نشده و به کلی خر ما از کرگی دم نداشته است.
با هزار بدبختی خودرو را از نمایندگی خارج و به یک نمایندگی دیگر مراجعه کردم همان سیستم ورود و اعلام شماره کیلومتر و پذیرش و بعد نبودن قطعه و درخواست آن و به سلامت..
مدتی گذشت از نمایندگی تماس و اعلام کردن برخی قطعات خودروی شما آمده و برای تعویض بیاورید با خوش خیالی و امید مضاعف،کارت گارانتی در دست ماشین را برده و بعد از بازکردن قطعه کولر معلوم میشود قطعه ای که فرستاند هم خوانی با آن ندارد و به قول استاد باطریساز این چهار کاناله و آن که فرستادند سه کاناله هست،باز قطعه خراب بسته و برای تعمیر شیشه بالابر ماشین به جای قفلی که خراب بود قطعه دیگری فرستاده شده بود که آنهم به درد ماشین من نخورد.باز درخواست خروج و قول آمدن قطعه ...الان حدود یک و سال نیم میگذرد و هنوز عیب های اصلی روز اول بر سر جای خود باقی است ، تنها صندلی راننده آنهم بعد از دوبار مرجوع رنگ تعویض گردید و پیران خودرو همچنان در حال طی کردن افتخارات خود می باشد.
البته هیچ مسئولی،یا ارگانی پاسخگوی درد مردم نیست،هر چه می خواهند می فروشند،به هر قیمتی می دهند و عاقبت گارانتی و گرفتن هزینه اضافه برای گارانتی هیچ سودی برای خریدار نخواهد داشت.باز هم افتخارمان خودروی ملی و گمرکی خودروهای خارجی است،دوستی می گفت در بلاد عرب یک نفر خودروی خود را برای اینکه در سرعت بالا صدای باد داخل ماشین می آید به نمایندگی برده و نمایندگی بعد از عذرخواهی عیب ماشین را برطرف می کند،حال در ایران اگر با جرثقیل هم ماشین را به نمایندگی ببرید باید ثابت کنید ماشین خراب است و نیاز به تعمیر دارد
باشد که افتخارمان خودروی ملی و کارت طلایی گارانتی باشد
بهر حال ضمن سپاس از خدمات ارزنده و بی دریغ ایران خودرو،با خوشحالی و سرور فراوان اعلام میدارم،گارانتی خودرو تمام و خیال اینجانب نیز راحت و آسوده گردید،عیب های میراث طبیعی فابریکی بر روی ماشین اینجانب پابرجا،عمرتان مستدام و راهتان پر رهرو باد،فقط در صورت امکان نام کارت طلایی را به کارت حنایی تغییر دهید.با تشکر!!!
احسان شوق الشعرا